El consell de comerç i la llei de barris

El Consell Municipal de comerç  mai ha estat de gran utilitat pel comerç de la ciutat. Des que va ser creat, s’ha limitat a ser informat sobre les poques idees que el govern municipal té en matèria de comerç, però mai ha esdevingut un veritable espai de participació, només d’informació. Aquest és un fet que no deixa de repetir-se en  aquest govern, confondre la participació amb la informació (molts cops bastant escassa)   En la legislatura passada, la CUP,  vam abandonar aquest consell perquè no crèiem que era un espai útil de la manera com es plantejava. L’equip de govern no sabia com fer que aquest espai funcionés, potser tampoc s’hi van esforçar massa ja que  mai hi han apostat fermament. Ara fa un any, al començar la present legislatura, vam decidir tornar-hi a formar part  amb l’esperança que les coses canviarien. Finalment, la CUP torna a abandonar el consell municipal de comerç. No volem participar d’un espai mal gestionat, mal dinamitzat, que no compleix amb els seus objectius i que s’aprofita de recursos que no li pertoquen, ens expliquem: 


Fa uns mesos,  des del Consell de comerç es proposa portar a terme una de les accions del Pla d’Ordenament d’Equipaments Comercials (POEC): la creació d’una marca de ciutat. Fins aquí tot correcte, ja era hora que es comencés a aplicar el POEC. En aquest punt, però, sorgeixen dos problemes: per una banda, la manera de seleccionar l’empresa que realitzaria aquesta campanya i,  per l’altra, el finançament d’aquesta campanya amb fons de la llei de barris.


 El procés per a seleccionar l’empresa que realitzaria la campanya ha estat des del principi condicionat i mal gestionat des del govern. Es van demanar propostes a 3 empreses vallenques, però abans de presentar-nos les propostes el President ens va informar als membres del consell  que n’hi havia una que destacava sobre les altres. Finalment, a causa de la mala dinamització d’aquest espai, s’acorda  demanar als publicistes que presentin una proposta combinada entre ells. En cap moment, però, se’ns informa de quina serà l’empresa que constarà com a adjudicatària d’aquesta campanya. Després de molt insistir ho fan saber al nostre regidor en una comissió informativa: serà l’empresa que des del principi, segons el govern, ja destacava sobre les altres. Ells ja ho tenien decidit des del principi. Durant tot el procés de selecció de l’empresa, des de la CUP reiterem que no estem d’acord en que aquesta campanya sigui finançada amb fons de la llei de barris, però en cap moment se’ns fa cap mena de cas. Se’ns intenta convèncer amb l’argument que si amb els mateixos diners se’n beneficien  més establiments, perquè quedar-nos només amb els comerços del barri antic? Doncs perquè les necessitats en comerç del barri antic no són les mateixes que les que poden tenir altres zones de la ciutat, per això cal un tractament diferenciat d’aquesta zona de la ciutat. La creació d’una marca de ciutat no solucionarà els problemes en comerç del barri antic, entre d’altres coses, perquè la manca i el tancament de comerços no es resol amb campanyes publicitàries, cal una intervenció molt més profunda i integral però sembla que a l’ajuntament no li interessa començar a treballar a fons en aquest aspecte.