Contra l' Àrea Estratègica de Ruanes

La CUP de Valls, vol reafirmar la seva oposició a l’Àrea Estratègica de Ruanes aprovada per la Generalitat el 15 de febrer passat, conjuntament amb altres ARES de diferents municipis del país.

Aquestes àrees estratègiques són un nou instrument urbanístic que ha creat la Generalitat de Catalunya per a “subvenir el dèficit acumulat d’habitatge protegit”, és a dir, una situació excepcional de manca de sòl urbanitzable. Valls, com ja hem dit altres vegades, no té una necessitat de sòl urbanitzable, ja que hi ha sòl planificat per 4.600 habitatges, amb la seva part proporcional de VPO. A més, 1.100 habitatges nous a Ruanes anirà en detriment del desenvolupament d’actuacions urbanístiques importants pel barri antic, tals com el Prado o el Portal Nou.

Vilafranca, on la Generalitat també hi ha planificat una ARE, s’hi ha posat en contra. Tots els grups municipals amb l’excepció ERC (PSC, CiU, CUP, PP i IC-V), mitjançant la junta de portaveus, han aprovat una declaració en contra de l’ARE aprovada a la seva vila. Aquests grups municipals han decidit demanar al govern de la Generalitat que respecti el planejament municipal.

Aquest és un dels arguments que la CUP de Valls ha posat des del primer moment sobre la taula per rebutjar l’ARE de Ruanes. Aquesta intervenció atempta contra l’autonomia dels ajuntaments i, en el cas del nostre municipi, dinamita el futur procés de revisió del POUM, on s’ha de decidir quin model de ciutat volem.

La CUP de Valls, per acabar, desitjaria que el govern municipal tingués una oposició tan clara com l’ajuntament de Vilafranca en aquest tema, d’oposició frontal a aquest intervencionisme urbanístic de la Generalitat.

Podeu consultar la notícia apareguda al diari “El 3 de vuit” de Vilafranca del Penedès, on explica el posicionament de l’Ajuntament de Vilafranca sobre aquest tema. a través del següent enllaç: