CiU, ERC i PP no donen suport al Correllengua

Com cada any des de fa molts anys, la Crida per Valls - CUP ha presentat la moció de suport al Correllengua, on es demana al Consistori una aportació econòmica per a dur-lo a terme.

Tot i que en un inici la moció es presentava conjuntament entre ERC i CUP, en el període de negociacions, que s'ha estirat fins ben començat el Ple, no s'ha pogut arribar a cap acord satisfactori.

En el moment en què ERC s'ha fet enrere ja s'havia arribat a diversos acords: que l'aportació es fes a la Coordinadora d'Associacions per la Llengua (els organitzadors nacionals) enlloc de fer-la directament a les entitats organitzadores de Valls; que l'ajuntament es comprometia a abonar a la CAL una quantitat sense determinar i via subvenció per l'organització del Correllengua del 2015 i del 2016; i que l'ajuntament es comprometia a crear una partida en els pressupostos del 2017 de 1.000€, tal com es feia anteriorment a la desaparició dels convenis a entitats petites el 2012. Finalment, la introducció de la quantitat de 1000€ per part de la Crida per Valls – CUP va ser l'argument que va fer votar en contra a CiU i ERC.

El punt de discrepància ha estat doncs la petició que l'Ajuntament es comprometés a crear una partida en el pressupost 2017, d'un mínim de 1.000€, destinats a la CAL, per a l'organització del Correllengua.

Segons ERC, aquesta quantitat no és assumible i finalment, al darrer minut, enmig del Ple, s'ha retirat i la CUP ha presentat la moció en solitari, que no s'ha aprovat atès que ERC, CiU i PP han votat conjuntament en contra i només CUP i PSC hi han votat a favor.

La CUP recorda que el 2015 es va aprovar amb els vots favorables del Govern municipal la mateixa moció de suport al Correllengua, inclòs l'acord de donar-hi suport econòmic, però a hores d'ara encara no s'hi ha donat compliment. Per altra banda, la CUP recorda que el Consell de Política Lingüística municipal només s'ha reunit una vegada des de la seva creació, a petició de la mateixa CUP, i mai ha desenvolupat cap de les funcions que té atorgades.

CiU i ERC voten igual que el PP esgrimint que no volen donar-hi suport econòmic.