10 mesos després, la independència a tocar?

A falta de referèndum vinculant, el passat 27S es van dur a terme a Catalunya unes eleccions que alguns van definir com a plebiscitàries. Els resultats no permetien dur a terme una DUI (Declaració Unilateral d'Independència) perquè els escons clarament independentistes no van arribar al 50+1 ni dels vots ni dels escons. Els resultats de Junts pel Sí més la CUP va ser de 72 escons, i 1.965.871 vots, dels 4.092.349 vots emesos. La CUP-CC i ara també els militants de l'ANC demanem un Referèndum Unilateral d'Independència (RUI), per sortir de dubtes.

Des d'aleshores hem viscut una intensa i esgotadora negociació –amanida pel conegut #pressingCUP dels mitjans-- per a la formació de govern que va finalitzar amb un acord al darrer minut fent a Carles Puigdemont president de la Generalitat, amb un encàrrec clau: dur a terme la Declaració de Ruptura aprovada al Parlament el passat 9 de novembre (9N). El #pressingCUP va ressorgir amb la negociació dels pressupostos del 2016 i sembla que hi ha qui escalfa motors pel setembre, quan la CUP-CC haurà de votar la Qüestió de Confiança plantejada pel President.

Entremig, requeriments de l'Audiència Nacional a tots els Ajuntaments i Regidors i Regidores que han donat suport a la declaració del Parlament. Imputacions a qui va posar les urnes de cartó per a fer una Consulta no vinculant.

Mentrestant, unes dobles eleccions a les Corts Generals i al Senat, que han paralitzat l'activitat parlamentària a Catalunya, amb poques majories com a ingredients per a futurs pactes. De moment tenim a l'Ana Pastor del PP presidint la Mesa del Congrés, gràcies a una votació secreta, estem expectants, esperant veure el desenvolupament de tot plegat i la creació de Govern –o no-- del país veí.

El full de ruta de Junts pel Sí parlava de 18 mesos, en portem 10. Com afecta tot l'exposat al procés cap a la independència? Arribarem a veure al Parlament de Catalunya desobeir i trencar amb l'Estat espanyol? Tenim els fonaments per a la construcció de la nova república?

El dimarts vinent 26 de juliol a les 19.30 a l'amfiteatre de Mas Miquel durem a terme un intens i interessant debat sobre totes aquestes qüestions, amb la diputada Anna Gabriel i membres de la Crida per Valls-CUP.

Parlem del procés independentista català, amb la diputada de la CUP-CC Anna Gabriel